Classroom instruction that works : (Registro nro. 118070)

MARC details
000 -LÍDER
fixed length control field 01458cam a2200265 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
control field u268411
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
control field SIRSI
005 - FECHA Y HORA DE LA ULTIMA TRANSACCIÓN
control field 20160811192346.0
008 - ELEMENTOS DE LONGITUD FIJA -- INFORMACIÓN GENERAL
fixed length control field 001017s2001 vaua rbs 001 0 eng c
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS
International Standard Book Number 0871205041
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Transcribing agency MX-MeUAM
050 #0 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Classification number LB1025.3
Item number M37 2001
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Personal name Marzano, Robert J.
245 10 - MENCIÓN DE TITULO
Title Classroom instruction that works :
Remainder of title research-based strategies for increasing student achievement /
Statement of responsibility, etc. Robert J. Marzano, Debra J. Pickering, Jane E. Pollock.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Place of publication, distribution, etc. Alexandria, Va. :
Name of publisher, distributor, etc. Association for Supervision and Curriculum Development,
Date of publication, distribution, etc. c2001.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extent vi, 178 p. :
Other physical details il. ;
Dimensions 26 cm.
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Bibliography, etc Incluye referencias bibliográficas (p. 161-173) e índice.
505 0# - NOTA DE CONTENIDO
Formatted contents note Applying the research on instruction -- Research-based strategies -- Identifying similarities and differences -- Summarizing and note taking -- Reinforcing effort and providing recognition -- Homework and practice -- Nonlinguistic representations -- Cooperative learning -- Setting objectives and providing feedback -- Generating and testing hypotheses -- Cues, questions, and advance organizers -- Specific applications -- Teaching specific types of knowledge -- Using the nine categories in instructional planning.
596 ## -
-- 8 11
650 #4 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMÁTICO
Topical term or geographic name as entry element Enseñanza efectiva
Geographic subdivision Estados Unidos.
650 #7 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMÁTICO
Topical term or geographic name as entry element Rendimiento académico
Geographic subdivision Estados Unidos
Source of heading or term lemb.
700 1# - ASIENTO SECUNDARIO - NOMBRE PERSONAL
Personal name Pickering, Debra.
700 1# - ASIENTO SECUNDARIO - NOMBRE PERSONAL
Personal name Pollock, Jane E.,
Dates associated with a name 1956-
942 ## - TIPO DE MATERIAL (KOHA)
Koha item type Reserva absoluta
Existencias
Estado de retiro Fuente de clasificación Colección Ubicación permanente Ubicación actual Fecha de ingreso Precio Signatura topográfica Código de barras Date last seen Número de copia Tipo de material Categoría 1 de ítem Categoría 2 de ítem
    Colección Stanley Swartz Facultad de Ciencias Humanas Facultad de Ciencias Humanas 01/07/2023 300.00 LB1025.3 M37 2001 HUM029308 12/08/2017 1 Libro MONOGRAFIA DONACION
    Colección Stanley Swartz Facultad de Ciencias Humanas Facultad de Ciencias Humanas 01/07/2023 300.00 LB1025.3 M37 2001 HUM029325 12/08/2017 2 Libro MONOGRAFIA DONACION
    Colección Stanley Swartz Facultad de Ciencias Humanas Facultad de Ciencias Humanas 01/07/2023 300.00 LB1025.3 M37 2001 HUM029326 12/08/2017 3 Libro MONOGRAFIA DONACION
    Colección Stanley Swartz Facultad de Ciencias Humanas Facultad de Ciencias Humanas 01/07/2023 300.00 LB1025.3 M37 2001 HUM045662 12/08/2017 4 Libro   DONACION
    Acervo General Facultad de Idiomas Mexicali Facultad de Idiomas Mexicali 13/08/2024 1.00 LB1025.3 M37 2001 IDI005296 11/08/2016 1 Reserva absoluta MONOGRAFIA COMPRA

Con tecnología Koha