MARC details
000 -LÍDER |
fixed length control field |
04417cam a2200349 i 4500 |
001 - NÚMERO DE CONTROL |
control field |
20154296 |
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL |
control field |
MX-MeUAM |
005 - FECHA Y HORA DE LA ULTIMA TRANSACCIÓN |
control field |
20191114155529.0 |
008 - ELEMENTOS DE LONGITUD FIJA -- INFORMACIÓN GENERAL |
fixed length control field |
171127s2017 nyua grb 001 0 eng d |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
ISBN |
1138898376 |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
ISBN |
9781138898370 |
Información de calificación |
(pbk) |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
ISBN |
9781138898363 |
Información de calificación |
(hbk) |
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS |
ISBN |
1138898368 |
Información de calificación |
(hbk) |
040 ## - FUENTE DE LA CATALOGACION |
Agencia que crea de manera original el registro |
YDXCP |
Idioma de la catalogación |
eng |
Agencia que realiza la transcripción |
YDXCP |
Reglas convencionales aplicadas en la descripción |
rda |
Agencia que realiza la modificación |
BTCTA |
-- |
BDX |
-- |
OCLCQ |
-- |
YDX |
-- |
NKM |
-- |
FTU |
-- |
OCLCF |
-- |
TXI |
-- |
YOU |
-- |
IAI |
-- |
DLC |
-- |
MX-MeUAM |
050 04 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO |
Número clasificador |
LB3060.8 |
Número del ítem |
V35 2017 |
245 10 - MENCIÓN DE TITULO |
Título |
Validation of score meaning for the next generation of assessments : |
Parte restante del título |
the use of response processes / |
Mención de responsabilidad, etc. |
edited by Kadriye Ercikan and James W. Pellegrino. |
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN |
Mención de edición |
1st ed. |
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA) |
Lugar de publicación, distribución, etc. |
New York, N.Y. : |
Nombre del editor, distribuidor, etc. |
Routledge, |
Fecha de publicación, distribución, etc. |
2017 |
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA |
Extensión |
viii, 155 p. : |
Otros detalles físicos |
il. ; |
Dimensiones |
26 cm. |
490 1# - MENCIÓN DE SERIE |
Mención de serie |
NCME applications of educational measurement and assessment book series |
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC. |
Nota de bibliografía, etc. |
Incluye referencias bibliográficas e índice |
505 00 - NOTA DE CONTENIDO |
Título |
Validation of score meaning using examinee response processes for the next generation of assessments / |
Mención de responsabilidad |
Kadriye Ercikan and James W. Pellegrino -- |
Título |
Validating score interpretations based on response processes / |
Mención de responsabilidad |
Michael Kane and Robert Mislevy -- |
Título |
Collecting and analyzing verbal response process data in the service of interpretive and validity arguments / |
Mención de responsabilidad |
Jacqueline P. Leighton -- |
Título |
Collecting, analyzing, and interpreting response time, eye-tracking and log data / |
Mención de responsabilidad |
Andreas Oranje, Joanna Gorin, Yue Jia, and Deirdre Kerr -- |
Título |
Commentary I : validation of score meaning in the next generation of assessments / |
Mención de responsabilidad |
Lauress L. Wise -- |
Título |
Assessments of complex thinking / |
Mención de responsabilidad |
Paul Nichols and Kristen Huff -- |
Título |
Threats to score meaning in automated scoring / |
Mención de responsabilidad |
Isaac I. Bejar -- |
Título |
The contribution of student response processes to validity analyses for instructionally supportive assessments / |
Mención de responsabilidad |
Louis V. Dibello, James W. Pellegrino, Brian D. Gane, and Susan R. Goldman -- |
Título |
Score processes in assessing academic content of non-native speakers : literature review and ONPAR summary / |
Mención de responsabilidad |
Rebecca J. Kopriva and Laura Wright -- |
Título |
Assessment of students with learning disabilities : using students' performance and progress to inform instruction / |
Mención de responsabilidad |
Gerald Tindal, Julie Alonzo, Leilani Sáez, and Joseph F. T. Nese -- |
Título |
Validation of score meaning in multiple language versions of tests / |
Mención de responsabilidad |
Guillermo Solano-Flores and Magda Chía -- |
Título |
Commentary II : the value of response process studies to evaluate score meaning / |
Mención de responsabilidad |
Suzanne Lane. |
520 ## - NOTA DE RESUMEN, ETC. |
Nota de sumario, etc. |
This book highlights the importance of validity evidence based on response processes and provides guidance to measurement researchers and practitioners in creating and using such evidence as a regular part of the assessment validation process. Response processes refer to approaches and behaviors of examinees when they interpret assessment situations and formulate and generate solutions as revealed through verbalizations, eye movements, response times, or computer clicks. Such response process data can provide information about the extent to which items and tasks engage examinees in the intended ways. It includes chapters that focus on methodological issues and on applications across multiple contexts of assessment interpretation and use. In Part I of this book, contributors discuss the framing of validity as an evidence-based argument for the interpretation of the meaning of test scores, the specifics of different methods of response process data collection and analysis, and the use of response process data relative to issues of validation as highlighted in the joint standards on testing. In Part II, chapter authors offer examples that illustrate the use of response process data in assessment validation. These cases are provided specifically to address issues related to the analysis and interpretation of performance on assessments of complex cognition, assessments designed to inform classroom learning and instruction, and assessments intended for students with varying cultural and linguistic backgrounds. |
650 #0 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMÁTICO |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada |
Examinations |
Subdivisión general |
Interpretation. |
650 #0 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMÁTICO |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada |
Educational tests and measurements |
Subdivisión general |
Standards |
Subdivisión geográfica |
United States. |
650 #0 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMÁTICO |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada |
Examenes |
Subdivisión general |
Interpretación |
650 #7 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMÁTICO |
Término temático o nombre geográfico como elemento de entrada |
Mediciones y pruebas educativas |
Subdivisión general |
Normas |
Subdivisión geográfica |
Estados Unidos |
Fuente del encabezamiento o término |
lemb |
700 1# - ASIENTO SECUNDARIO - NOMBRE PERSONAL |
Nombre personal |
Ercikan, Kadriye. |
Término de relación |
ed. |
700 1# - ASIENTO SECUNDARIO - NOMBRE PERSONAL |
Nombre personal |
Pellegrino, James W., |
Término de relación |
ed. |
830 #0 - ASIENTO SECUNDARIO DE SERIE--TITULO UNIFORME |
Título uniforme |
NCME applications of educational measurement and assessment book series. |
942 ## - TIPO DE MATERIAL (KOHA) |
Koha item type |
Libro |