Exposing the "culture of arrogance" in the academy : (Registro nro. 213221)

MARC details
000 -LÍDER
fixed length control field 01786cam a2200277 a 4500
001 - NÚMERO DE CONTROL
control field u386985
003 - IDENTIFICADOR DEL NÚMERO DE CONTROL
control field SIRSI
005 - FECHA Y HORA DE LA ULTIMA TRANSACCIÓN
control field 20160812085608.0
008 - ELEMENTOS DE LONGITUD FIJA -- INFORMACIÓN GENERAL
fixed length control field 160118s2005 vau gr 001 0 eng c
020 ## - NÚMERO INTERNACIONAL NORMALIZADO PARA LIBROS
International Standard Book Number 1579221130
040 ## - FUENTE DE CATALOGACIÓN
Original cataloging agency DLC
Transcribing agency DLC
Modifying agency DLC
050 #0 - SIGNATURA TOPOGRÁFICA DE LA BIBLIOTECA DEL CONGRESO
Classification number LC2781.5
Item number T46 2005
100 1# - ASIENTO PRINCIPAL--NOMBRE PERSONAL
Personal name Thompson, Gail L.,
Dates associated with a name 1957-.
245 10 - MENCIÓN DE TITULO
Title Exposing the "culture of arrogance" in the academy :
Remainder of title a blueprint for increasing Black faculty satisfaction in higher education /
Statement of responsibility, etc. Gail L. Thompson and Angela Louque.
250 ## - MENCIÓN DE EDICIÓN
Edition statement 1st ed.
260 ## - PUBLICACIÓN, DISTRIBUCIÓN, ETC. (PIE DE IMPRENTA)
Place of publication, distribution, etc. Sterling, Va. :
Name of publisher, distributor, etc. Stylus Pub.,
Date of publication, distribution, etc. c2005.
300 ## - DESCRIPCIÓN FÍSICA
Extent xii, 292 p. ;
Dimensions 24 cm.
504 ## - NOTA DE BIBLIOGRAFÍA, ETC.
Bibliography, etc Incluye referencias bibliográficas (p. 179-188) e índice.
505 0# - NOTA DE CONTENIDO
Formatted contents note Introduction : honoring our need to speak about controversial issues -- To remain or to leave? That is the question : factors affecting Black faculty's satisfaction and dissatisfaction levels at their current institution -- All I'm asking is for a "little" respect at work : the importance of feeling valued and respected -- Wanted, a supportive work environment -- Did this package come with instructions? : how the unwritten "rules" of the academy can affect Black faculty -- Coping with cultural insensitivity and sometimes just plain stupidity in the academy -- The "R word" : facing racism's ugly reality in the academy -- The bright side of the academy : sources of satisfaction and recommendations from Black faculty -- Conclusion : calling all courageous leaders!.
596 ## -
-- 8
650 #4 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMÁTICO
Topical term or geographic name as entry element Profesores universitarios afroamericanos
General subdivision Condiciones sociales.
650 #4 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMÁTICO
Topical term or geographic name as entry element Profesores universitarios afroamericanos
General subdivision Satisfacción en el trabajo.
650 #4 - ASIENTO SECUNDARIO DE MATERIA - TERMINO TEMÁTICO
Topical term or geographic name as entry element Encuestas educativas
Geographic subdivision Estados Unidos.
700 1# - ASIENTO SECUNDARIO - NOMBRE PERSONAL
Personal name Louque, Angela,
Dates associated with a name 1960-,
Relator term coaut.
942 ## - TIPO DE MATERIAL (KOHA)
Koha item type Libro
Existencias
Estado de retiro Fuente de clasificación Colección Ubicación permanente Ubicación actual Fecha de ingreso Precio Signatura topográfica Código de barras Date last seen Número de copia Tipo de material Categoría 1 de ítem Categoría 2 de ítem
    Colección Stanley Swartz Facultad de Ciencias Humanas Facultad de Ciencias Humanas 01/07/2023 1.00 LC2781.5 T46 2005 HUM045745 12/08/2017 1 Libro MONOGRAFIA DONACION

Con tecnología Koha