Classroom instruction that works : research-based strategies for increasing student achievement / Robert J. Marzano, Debra J. Pickering, Jane E. Pollock.

Por: Marzano, Robert JColaborador(es): Pickering, Debra | Pollock, Jane E, 1956-Tipo de material: TextoTextoDetalles de publicación: Alexandria, Va. : Association for Supervision and Curriculum Development, c2001Descripción: vi, 178 p. : il. ; 26 cmISBN: 0871205041Tema(s): Enseñanza efectiva -- Estados Unidos | Rendimiento académico -- Estados UnidosClasificación LoC:LB1025.3 | M37 2001
Contenidos:
Applying the research on instruction -- Research-based strategies -- Identifying similarities and differences -- Summarizing and note taking -- Reinforcing effort and providing recognition -- Homework and practice -- Nonlinguistic representations -- Cooperative learning -- Setting objectives and providing feedback -- Generating and testing hypotheses -- Cues, questions, and advance organizers -- Specific applications -- Teaching specific types of knowledge -- Using the nine categories in instructional planning.
Star ratings
    Valoración media: 0.0 (0 votos)
Existencias
Tipo de ítem Biblioteca actual Colección Signatura Copia número Estado Fecha de vencimiento Código de barras
Libro Libro Facultad de Ciencias Humanas
Colección Stanley Swartz LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) 1 Disponible HUM029308
Libro Libro Facultad de Ciencias Humanas
Colección Stanley Swartz LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) 2 Disponible HUM029325
Libro Libro Facultad de Ciencias Humanas
Colección Stanley Swartz LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) 3 Disponible HUM029326
Libro Libro Facultad de Ciencias Humanas
Colección Stanley Swartz LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) 4 Disponible HUM045662
Reserva absoluta Facultad de Idiomas Mexicali
Acervo General LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) 1 No para préstamo IDI005296

Incluye referencias bibliográficas (p. 161-173) e índice.

Applying the research on instruction -- Research-based strategies -- Identifying similarities and differences -- Summarizing and note taking -- Reinforcing effort and providing recognition -- Homework and practice -- Nonlinguistic representations -- Cooperative learning -- Setting objectives and providing feedback -- Generating and testing hypotheses -- Cues, questions, and advance organizers -- Specific applications -- Teaching specific types of knowledge -- Using the nine categories in instructional planning.

8 11

Con tecnología Koha