Classroom instruction that works : research-based strategies for increasing student achievement / Robert J. Marzano, Debra J. Pickering, Jane E. Pollock.
Tipo de material: TextoDetalles de publicación: Alexandria, Va. : Association for Supervision and Curriculum Development, c2001Descripción: vi, 178 p. : il. ; 26 cmISBN: 0871205041Tema(s): Enseñanza efectiva -- Estados Unidos | Rendimiento académico -- Estados UnidosClasificación LoC:LB1025.3 | M37 2001
Contenidos:
Applying the research on instruction -- Research-based strategies -- Identifying similarities and differences -- Summarizing and note taking -- Reinforcing effort and providing recognition -- Homework and practice -- Nonlinguistic representations -- Cooperative learning -- Setting objectives and providing feedback -- Generating and testing hypotheses -- Cues, questions, and advance organizers -- Specific applications -- Teaching specific types of knowledge -- Using the nine categories in instructional planning.
Tipo de ítem | Biblioteca actual | Colección | Signatura | Copia número | Estado | Fecha de vencimiento | Código de barras |
---|---|---|---|---|---|---|---|
Libro | Facultad de Ciencias Humanas | Colección Stanley Swartz | LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) | 1 | Disponible | HUM029308 | |
Libro | Facultad de Ciencias Humanas | Colección Stanley Swartz | LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) | 2 | Disponible | HUM029325 | |
Libro | Facultad de Ciencias Humanas | Colección Stanley Swartz | LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) | 3 | Disponible | HUM029326 | |
Libro | Facultad de Ciencias Humanas | Colección Stanley Swartz | LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) | 4 | Disponible | HUM045662 | |
Reserva absoluta | Facultad de Idiomas Mexicali | Acervo General | LB1025.3 M37 2001 (Browse shelf(Abre debajo)) | 1 | No para préstamo | IDI005296 |
Navegando Facultad de Idiomas Mexicali Estantes, Código de colección: Acervo General Cerrar el navegador de estanterías (Oculta el navegador de estanterías)
LB1025.3 A38 2003 Atando teoría y práctica en la labor docente / | LB1025.3 C35 2011 Mejorar la práctica educativa : | LB1025.3 E34 2011 Formar y formarse en la enseñanza / | LB1025.3 M37 2001 Classroom instruction that works : | LB1025.3 V33 2004 Didáctica : teoría y práctica de éxito en Latinoamérica y España / | LB1025.3 V33 2004 Didáctica : teoría y práctica de éxito en Latinoamérica y España / | LB1025.3 V55 2002 Didáctica integrativa y el proceso de aprendizaje / |
Incluye referencias bibliográficas (p. 161-173) e índice.
Applying the research on instruction -- Research-based strategies -- Identifying similarities and differences -- Summarizing and note taking -- Reinforcing effort and providing recognition -- Homework and practice -- Nonlinguistic representations -- Cooperative learning -- Setting objectives and providing feedback -- Generating and testing hypotheses -- Cues, questions, and advance organizers -- Specific applications -- Teaching specific types of knowledge -- Using the nine categories in instructional planning.
8 11